Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 25.04.2024, 17:52 |
Персональний сайт учителя української мови та літератури Марченко Людмили Іванівни | |
Вітаю Вас Гість |
|
Методичні рекомедаціїМетодичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови й літератури у 2014-2015 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах 1. При підготовці до нового навчального року опрацювати лист Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014р. №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного процесу в загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі». Особливу увагу звернути на додаток 1, у якому висвітлюються педагогічні особливості навчання учнів у шостих класах. 2. Для учнів 5 класів чинними є рекомендації, надані у листі Міністерства від 24.05.2013р. №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі». Українська мова Пріоритетною ідеєю вивчення української мови в загальноосвітній школі є забезпечення інтенсивного мовленнєвого та інтелектуального розвитку учнів. Мова посідає особливе місце серед шкільних предметів, бо є не лише об’єктом вивчення, а й засобом навчання. 1. Вивчення української мови у 2014-2015н.р. здійснюватиметься на основі таких документів та підручників: - Навчальних планів (наказ МОН України від 29.05.2014р. № 664 «Про внесення змін до наказу МОНмолодьспорту від 03.04.2012р. № 409; лист МОН від 11.06.2014р. № 1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року». - Кількість годин української мови на тиждень відповідно:
- Навчальних програм: 5-6 кл. – Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 ( наказ МОНмолодьспорту України від 6 червня 2012р. № 664). 7-9 кл. – Українська мова. 5-12 класи.-К.: Ірпінь: Перун, 2005. (лист № 1/11- 6611 від 23.12.2004 р.): 10-11 кл. - За програмами, затвердженими наказом МОНмолодьспорту України від 28.10.2010р. № 1021: - Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Рівень стандарту / Укладачі: М.І. Пентилюк, О.М. Горошкіна, А.В. Нікітіна. – К.: Грамота, 2011. - Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям. Академічний рівень / Укладачі: Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. – К.: Грамота, 2011. - Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. Профільний рівень / Укладачі: Л.І. Мацько, О.М. Семеног – К.: Грамота, 2011. 2. Зі змістом програм можна ознайомитись на сайті МОН України: www.mon.gov.ua 3. Нові підручники для 6 класу: Глазова О.П. Українська мова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. Єрмоленко С.Є., Сичова В.Т., Жук М.Г. – К.: Грамота, 2014. Заболотний О.В., Заболотний В.В. Українська мова. – К.: Генеза, 2014. 4. Зміст навчального матеріалу української мови розподіляється на чотири змістові лінії: мовну, мовленнєву, соціокультурну, діяльнісну (стратегічну). Відповідно до соціокультурної змістової лінії текстовий та інший дидактичний матеріал спрямований на розкриття тем, визначених програмою. 5. При вивченні української мови й літератури у 6 класі звернути увагу на такі особливості: 5.1 Відбувся перерозподіл годин на вивчення певних розділів з української мови. 5.2 Змінено кількість годин на проведення аудіювання та читання мовчки. 5.3 Контроль за певними видами мовної і мовленнєвої діяльності в 6–ому класі здійснюватиметься у такій кількості:
6. Зразок заповнення сторінки журналу з української мови подано у методичному листі Міністерства від 21.08.2010 № 1/9-580 (Інформаційний збірник Міністерства. – №14-15. – 2010. – С. 3-17). Урахувати рекомендації КМНМЦ за 2013-2014 н.р. 7. Контрольна перевірка з української мови здійснюється фронтально та індивідуально.Фронтально оцінюються: аудіювання, читання мовчки, диктант, письмовий переказ і письмовий твір, мовні знання й уміння. Індивідуально оцінюються: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку. Тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольної (тестової) роботи з мовної теми. Оцінку за семестр виставляють на основі тематичного оцінювання. 8. Урахувати основні форми контролю на уроках української мови у 5, 7-11 класах:
9. У класах з поглибленим вивченням української мови - за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи. / Програму підготували С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я. Плющ, В.І. Тихоша; за редакцією С.О. Карамана – К.: Грамота, 2009. – 100 с. Українська література 1. Літературна освіта є важливим чинником створення оптимальних передумов розвитку всебічно освіченої особистості, виховання громадянина-патріота України, а її зміст базується на на засадах загальнолюдських і національних цінностей, принципах гуманізму і демократії. Українська література є потужним носієм ідентичності нації, її генетичного коду. 2. Вивчення української літератури у 2014-2015 н.р. здійснюватиметься на основі таких документів та підручників: - Навчальних планів (наказ МОН України від 29.05.2014р. №664 «Про внесення змін до наказу МОНмолодьспорту від 03.04.2012р. №409; лист МОН від 11.06.2014р. №1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року». Кількість годин української літератури на тиждень відповідно:
2.Навчальних програм: У 5-6 кл. – за програмою, затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 № 664: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. У 7-9 кл. – за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. У 10-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством (наказ від 28.10.2010 № 1021). З метою удосконалення навчальної програми з української літератури внесено зміни для 5-6 класів:
3. Нових підручників для 6 класу: «Українська література», 6 клас (автор Л.Т.Коваленко), «Українська література», 6 клас (автор О.М. Авраменко). 4. При викладанні української літератури акцентувати увагу на формування таких компетентностей: соціальної, мотиваційної, функціональної. 5. Ураховувати змістові лінії, покладені в основу програми, – емоційно-ціннісну, літературознавчу, загальнокультурну та компаративну. 6. Перелік головних вимог щодо виконання письмових робіт і перевірки зошитів з української літератури, особливостей проведення уроків виразного читання, кількість, призначення та особливості оформлення зошитів з предмета містяться в методичному листі Міністерства від 21.08.2010р. № 1/9-580 та в методичних рекомендаціях щодо вивчення української мови і літератури в 2013-2014 н.р Уроки ЛРК – за програмою. 7. Звертаємо вашу увагу, що роботи уроків РМ з літератури виконуються в робочих зошитах, а контрольні – у зошитах для контрольних робіт. 8. При використанні навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах керуватися наказом МОН № 750 від 24 червня 2014 року «Про надання навчальній літературі грифів Міністерства освіти і науки України». 9. Про орфографічний режим - Ведення зошитів оцінюється від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою. Під час перевірки зошитів ураховується наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи. - Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець). - Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають). - Дату класної, домашньої чи контрольної роботи з мови у 5-11 класі записують так: у першому рядку дату записують словами, а в другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад: Кількість і призначення учнівських зошитів: - Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами: 5-9 класи – по два зошити; 10-11 класи – по одному зошиту Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту (учні виконують як контрольні, так і контрольні творчі роботи). Порядок перевірки письмових робіт: - Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови перевіряють: • у 5-6 класах – двічі на тиждень; |
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Конструктор сайтів - uCoz |