Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 23.09.2017, 19:18

Персональний сайт учителя української мови та літератури Марченко Людмили Іванівни

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 44
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні рекомедації

Методичні рекомендації щодо особливостей вивчення української мови й літератури у 2014-2015 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах

         1. При підготовці до нового навчального року опрацювати лист Міністерства освіти і науки України від 01.07.2014р. №1/9-343 «Про організацію навчально-виховного  процесу в загальноосвітніх навчальних закладах і вивчення базових дисциплін в основній школі». Особливу увагу звернути на додаток 1, у якому висвітлюються  педагогічні особливості навчання учнів у шостих класах.

         2. Для учнів 5 класів чинними є рекомендації,  надані у листі Міністерства від 24.05.2013р. №1/9-368 «Про організацію навчально-виховного процесу у 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів і вивчення базових дисциплін в основній школі».

Українська мова

Пріоритетною ідеєю вивчення української мови в загальноосвітній школі є забезпечення інтенсивного мовленнєвого та інтелектуального розвитку учнів. Мова посідає особливе місце серед шкільних предметів, бо є не лише об’єктом вивчення, а й засобом навчання.

1. Вивчення української мови у 2014-2015н.р. здійснюватиметься на основі  таких документів та підручників: 

- Навчальних планів (наказ МОН України від 29.05.2014р.  № 664 «Про внесення змін до наказу МОНмолодьспорту від 03.04.2012р.  № 409; лист МОН від 11.06.2014р. № 1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року».

 Кількість годин української мови  на тиждень відповідно:

5 кл.

6 кл.

7 кл.

8 кл.

9 кл.

10 кл.

11кл.

3,5 год.

3,5 год.

2,5 год.

2 год.

2 год.

1-4 год. відповідно до профілю

1-4год.

відповідно до профілю

- Навчальних програм:

 5-6 кл.  –  Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.- К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 ( наказ МОНмолодьспорту України від 6 червня 2012р.          № 664).

 7-9 кл. –   Українська мова. 5-12 класи.-К.: Ірпінь: Перун, 2005. (лист

№ 1/11- 6611 від 23.12.2004 р.):

 10-11 кл. - За програмами, затвердженими наказом  МОНмолодьспорту України  від 28.10.2010р. № 1021:

     - Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Технологічний, природничо-математичний, спортивний напрями, суспільно-гуманітарний напрям (економічний профіль). Рівень стандарту / Укладачі: М.І. Пентилюк, О.М. Горошкіна, А.В. Нікітіна. – К.: Грамота, 2011. 

    - Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Суспільно-гуманітарний напрям (історичний, правовий, філософський профілі); філологічний напрям (профіль – іноземна філологія); художньо-естетичний напрям. Академічний рівень / Укладачі:  Г.Т. Шелехова, В.І. Новосьолова, Я.І. Остаф. – К.: Грамота, 2011. 

     - Українська мова. 10–11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Філологічний напрям, профіль – українська філологія. Профільний рівень / Укладачі: Л.І. Мацько, О.М. Семеног – К.: Грамота, 2011.

     2. Зі змістом   програм   можна ознайомитись на сайті МОН України: www.mon.gov.ua

3. Нові підручники для 6 класу:

Глазова О.П. Українська мова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014.

Єрмоленко С.Є., Сичова В.Т.,  Жук М.Г.  – К.: Грамота, 2014.

Заболотний О.В.,  Заболотний В.В.  Українська мова.   – К.: Генеза, 2014.

        4. Зміст навчального матеріалу української мови розподіляється на чотири змістові лінії: мовну, мовленнєву, соціокультурну, діяльнісну (стратегічну).  Відповідно до соціокультурної змістової лінії текстовий та інший дидактичний матеріал спрямований на розкриття тем, визначених програмою.

       5.  При вивченні української мови  й літератури у 6 класі звернути увагу на такі особливості:

5.1 Відбувся перерозподіл годин на вивчення  певних розділів з української мови.

5.2 Змінено кількість годин на проведення аудіювання та читання мовчки.

5.3 Контроль за певними видами мовної і мовленнєвої діяльності в 6–ому класі здійснюватиметься у такій кількості:

Форми контролю

І семестр

ІІ семестр

 Контрольна робота. Перевірка мовної теми

3

3

Письмовий переказ

1

1

Письмовий твір

1

Контрольний диктант

1

1

Аудіювання

1

1

Читання вголос

1

Читання мовчки

1

1

Усний переказ

1

Усний твір

1

Діалог

1

Перевірка зошитів

щомісяця

щомісяця

6. Зразок заповнення сторінки журналу з української мови подано у методичному листі Міністерства від 21.08.2010 № 1/9-580 (Інформаційний збірник Міністерства. – №14-15. – 2010. – С. 3-17). Урахувати рекомендації КМНМЦ за 2013-2014 н.р.

7.  Контрольна перевірка з української мови здійснюється фронтально та індивідуально.Фронтально оцінюються: аудіювання, читання мовчки, диктант, письмовий переказ і письмовий твір, мовні знання й уміння.

Індивідуально оцінюються: говоріння (діалог, усний переказ, усний твір) і читання вголос. Для цих видів діяльності не відводять окремого уроку.

Тематичну оцінку виставляють на підставі поточних оцінок з урахуванням контрольної (тестової) роботи з мовної теми. Оцінку за семестр виставляють на основі тематичного оцінювання.

8. Урахувати основні форми контролю на уроках української мови у 5, 7-11 класах:

Форми контролю

Вимоги/ клас

5

5

7

7

8

8

9

9

10

10

11

11

 

Семестри

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

І

ІІ

Перевірка мовної теми

Практикувати різнорівневі тестові завдання

4

4

3

3

2

2

2

2

2

2

2

2

Письмовий переказ

Ураховувати обсяг тексту для переказу, кількість написаних сторінок

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

                           

Письмовий твір

Ураховувати кількість написаних сторінок

1

1

1

1

1

1

1

1

Контрольний диктант

Кількість слів відповідно до класу.

Ураховувати в останню тематичну

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

1

Аудіювання

Ураховувати кількість слів у тексті художнього або ін. стилів

1

1

1

1

1

1

Читання вголос

Швидкість читання 80-120 слів за хвилину знайомого тексту

1

1

1

1

Читання мовчки

Ураховувати обсяг тексту для читання  та швидкість читання відповідно до класу

1

-

1

1

1

1

1

Усний переказ

Вибір тексту з певною кількістю слів

Тривалість звучання переказу 3-5 хв.

1

1

1

1

1

1

Усний твір

Тривалість звучання твору 3-5 хв.

-

1

1

1

1

1

1

Діалог

Ураховувати тематику соціокультурної змістової лінії програми, ураховувати кількість повноцінних реплік

1

1

1

1

1

1

За ведення зошитів

 

щ

о

м

і

с

я

ч

н

о

     

9.  У  класах з поглибленим вивченням української мови - за програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української мови. 8-9 класи. / Програму підготували С.О. Караман, О.В. Караман, М.Я. Плющ, В.І. Тихоша; за редакцією С.О. Карамана – К.: Грамота, 2009. – 100 с.

Українська література

1. Літературна освіта є важливим чинником створення оптимальних  передумов розвитку всебічно освіченої особистості, виховання громадянина-патріота України, а її зміст базується на  на засадах загальнолюдських  і національних цінностей, принципах гуманізму і демократії.

Українська література є потужним носієм ідентичності нації, її генетичного коду.

         2.   Вивчення української літератури у 2014-2015 н.р. здійснюватиметься на основі таких документів та підручників: 

Навчальних планів (наказ МОН України від 29.05.2014р.  №664 «Про внесення змін до наказу МОНмолодьспорту від 03.04.2012р.  №409; лист МОН від 11.06.2014р. №1/9-303 «Про навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів та структуру 2014-2015 навчального року».

Кількість годин української літератури  на тиждень відповідно:

5 кл.

6 кл.

7 кл.

8 кл.

9  кл.

10 кл.

11кл.

2год.

2год.

2год.

2год.

2год.

 2-4 год.  відповідно до профілю

2-4 год. 

відповідно до профілю

2.Навчальних  програм:

      У 5-6 кл. –  за програмою, затвердженою наказом Міністерства від 06.06.2012 № 664: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. - К.: Видавничий дім «Освіта», 2013.

  У 7-9 кл.  –  за програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України: Українська література. 5-12 кла­си. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Ірпінь: Перун, 2005. 

        У 10-11 кл.  загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за програмами, затвердженими Міністерством (наказ від 28.10.2010 № 1021).

 З метою удосконалення навчальної програми з української літератури  внесено зміни  для  5-6 класів:

 

Вилучено твори

Додано твори

5 клас

Є.Гуцало

«Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…» (поезії) 

О.Олесь.

«Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (поезії);

Зірка Мензатюк.

 «Таємниця козацької шаблі»

до розділу «Історичне минуле нашого народу».

6 клас

О.Іваненко

«Друкар книжок небачених»      

В.Рутківський

 «Джури козака Швайки»  до розділу «Загадково прекрасна і славна давнина України».    

 І.Калинець «Писанки»,«Стежечка», «Блискавка»,«Веселка», «Криничка», «Дим» (зі збірки «Дивосвіт» - на вибір)  до розділу  «Я світ»  

3. Нових підручників для 6 класу:

«Українська література», 6 клас (автор Л.Т.Коваленко),

«Українська література», 6 клас (автор О.М. Авраменко).

4. При викладанні  української літератури акцентувати увагу на формування таких компетентностей: соціальної, мотиваційної, функціональної.

5. Ураховувати змістові лінії, покладені в основу програми, –  емоційно-ціннісну, літературознавчу, загальнокультурну та компаративну.

6. Перелік головних вимог щодо виконання письмових робіт і перевірки зошитів з української літератури,  особливостей проведення уроків виразного читання, кількість, призначення та особливості оформлення зошитів з предмета містяться в методичному листі Міністерства від 21.08.2010р.  № 1/9-580 та в методичних рекомендаціях щодо вивчення української мови  і літератури в 2013-2014 н.р
 

Уроки ЛРК – за програмою.

7. Звертаємо вашу увагу, що роботи уроків РМ з літератури виконуються в робочих зошитах, а контрольні – у зошитах для контрольних робіт.

8. При використанні  навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах керуватися наказом МОН  № 750 від 24 червня 2014 року «Про надання навчальній літературі  грифів Міністерства освіти і науки України».

9.  Про орфографічний режим

- Ведення зошитів оцінюється від 1 до 12 балів щомісяця протягом семестру і вважається поточною оцінкою. Під час перевірки зошитів ураховується наявність різних видів робіт, грамотність, охайність, уміння правильно оформити роботи.

- Записи в зошиті виконують кульковою ручкою з синім чорнилом чи його відтінками (для оформлення таблиць, схем тощо використовують простий олівець).

- Між класною й домашньою роботою пропускають два рядки (між      видами робіт, що входять до складу класної чи домашньої роботи, рядків не пропускають).

- Дату класної, домашньої чи контрольної роботи з мови  у 5-11  класі записують так: у першому рядку дату записують словами, а в другому – вид роботи (класна, домашня чи контрольна), наприклад:

Кількість і призначення учнівських зошитів:

- Кількість робочих зошитів з української мови визначається за класами:

5-9 класи – по два зошити;

10-11 класи – по одному зошиту

Для контрольних робіт з української мови в усіх класах використовують по одному зошиту (учні виконують як контрольні, так і контрольні творчі роботи).

Порядок перевірки письмових робіт:

- Зошити для навчальних класних і домашніх робіт з української мови перевіряють:

• у 5-6 класах – двічі на тиждень;

-->

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Архів записів
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2017
    Конструктор сайтів - uCoz